lördag 9 juli 2011

slutspurten



.. är kommen. 23 dagar kvar. snart nere under 20. yeeyy. man är så trött på det hela så jag orkar inte göra mer än vad jag måste. "Bara göra utan att tänka" som matteläraren på Komvux sa i vintras. Det är ungefär så nu jag känner, bara att bädda sängar, utan att tänka på hur fitta det suger!
Idag vaknade jag på en jäkligt rätt sida av sängen och det har flutit på hela dagen. Var rätt sliten efter 13 timmars igår, men hade servering för ett begravningsällskap, på sisådär 210 pers. Vi var ca 7 som serverade, jag linnea jesper nathalie glenn julie och ida. det var stressigt må jag säga, men har bara hört positivt om hur det gick så... Chefen vaknade nog också upp på rätt sida idag så det har varit heeelt ok att var på jobb. Hade den energin tills jag kom innanför dörren och ser att Linnea känner heeeelt tvärt emot vad jag känner, bättre att hålla sig undan då men som tur va så stack hon ganska direkt jag kom :) Tycker om dig också! ;)

igår kväll efter att jag hade gått hem tyckte resterande personal att det skulle vara kul att skrämmas lite med mig. jag har upptäckt att när jag kom hit har jag visst blivit rädd för stora döda fiskar. uuuuuu ryser i mig. å det vet dom så mkt väl om. imorse när jag klampa in i kylen, halvvaken möttes jag av ett hälleflundra-gap hängd i en snara på hyllan. den där snaran var endast till för att hålla gapet såpass öppet för att skrämma livet ur mig (annars ligger den helt i en svart låda) och de lyckades nästan. men bara att bita ihop och gilla läget, för gästerna var ju tvungen att få frukost... men den bjuder jag på, tur att jag är en människa man kan skoja med :P



Gav mig själv en klapp på axeln igår efter att jag talade om för chefen att jag tog illa vid mig häromdagen när han hoppade på mig framför gästerna, oprofessionellt och opedagogiskt. jag blev så förvånad över att jag ens sa till men.. aja, nångång skall även jag lyckas!





23 dagar kommer gå sviiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinnnala-fort. speciellt om det fortsätter i den här farten

Inga kommentarer: