torsdag 7 juli 2011

looking for myself, sober

"How do I feel so good with just me, without anyone to lean on? And it’s about the vices that we choose"

-P!nk-


och just därför gillar jag låten. om man hör den för första gången tror många att det handlar enbart om alkoholism. men läser man mellan raderna är det så mkt mer. för mig är det, hur kan jag känna mig trygg i en okänd värld, hur kan jag känna mig trygg utan det mörka, utan rakbladen. för några år sedan var det det enda jag kände till. det var min trygghet, det var något jag kunde hantera (hur sjukt det än låter) som alkoholister dämpar sin ångest med alkohol, hade jag rakblad. så just därför står det på min framsida Looking for myself sober för att sedan jag startade denna blogg har det varit en resa, en resa genom mörka stunder, mörka skogar och djupa dalar i hopp om att hitta mig själv, med båda fötterna på jorden.


och jag tror jag har kommit fram


Inga kommentarer: