måndag 14 februari 2011

det blir vad man gör det till..

när jag fick höra att saras son var sjuk, rann liksom orken ur mig. gamla Kim hade låst in sig på toaletten och tyckt synd om mig själv. Men istället ringde jag till mina underbara Hanna och Bella och hörde ifall de ville ta en fika, vilket de självklart ville :) Så där satt vi och pratade om allt mellan himmel och jord, speciellt om mitt väääldigt speciella block som jag är vääääldigt stolt över :) ... just den diskussionen är roligare än vad det verkar haha

när jag senare kom hem visar det sig att det är fullt ös i lägenheten, Åsa springer runt som en virrpanna, dukar, tar upp godsaker efter godsaker. Kvinnan fyller år idag och hit skulle det komma sisådär, 10 pers plus hennes 3 söner. Kände mig inte riiiktigt bekväm i situationen så ringde till Sara ifall jag kunde komma en sväng. Så jag trotsade "sjuklagarna" och styrde mina fötter 5 minuter österut :P En väldigt givande kväll må jag säga, sedan var hennes mamma där också. Herregudars, helt underbar den människan. Och jag måste säga att jag och sara har kommit varandra närmare nu än vad vi var på LG. Även fast hon är min KP via kommunen nu, ser jag henne inte som det, utan, just idag, kände jag att vi var på samma plan. Utbytte tankar och idéer om precis allt. Gud vad jag kommer att sakna henne när jag drar till Norge. Men, hör och häpna, känner jag ingen seperationsångest längre. Hade ju vääärldens seperationsångest dagarna innan jag skulle flytta från LG. Låg i röda rummet och tjöt 24/7. Även där byttes det ut några tårar med ovanstående... Aja, lifes go on.

Nu är jag sådär lagom mätt och go i magen. bara ätit massa skit idag. men jag klagar på vintern hahaha..

Imorgon skall jag träffa Sanna vid en fika :) looking forward to it.

Köss å kläm!

Inga kommentarer: