tisdag 12 april 2011

vikket härj

det är inte bara bara att föra över pengar från norge till sverige. enligt swedbank skall det ske på samma dag, men det kan ta fleeera dagar hörde jag visst. lite surt för jag behöver pengarna, måste handla. sen är det massa strul med linneas bank etc etc etc.. hehe aja, bara att gilla läget när det gäller norge. det är inte för inte alla de norska historier har kommit till. sen väntar jag och linnea på norska telefonkort. som vi beställde förra måndagen. lär ju inte dyka upp på ett tag. jag postade även ett kort förra måndagen. 3 dagar trodde jag att det skulle ta, men det har inte dykt upp än. norge norge norge. suck

en liten rolig notis. linnea skulle beställa nytt norskt bankkort, men hon fick inte de förra veckan då hon inte hade några pengar. idag kom ju lönen, hon ringer dom och då säger de: Vi måste kolla vart pengarna kommer ifrån sen hör vi av oss.

QUE? Hahahaha.. ja jesusnamn.

steg upp tidigt imorse och släpade verkligen benen efter mig till jobbet. inte upplagd för 5 öre. men det gick smärtfritt, jag och jesper städade jämte varann så då vart de ju lättare. fick även sluta 2 timmar tidigare då jag skall jobba extra ikväll.

idag nämnde jag för chefen att jag har lite lite svårt för berusade människor så jag vill helst inte jobba kvällar på helger, men jag poängterade väl och tydligt att måste jag, så gör jag ju de. blev lite orolig över hur han skulle ta de men han tyckte det var bra att jag nämnde de. phu! Hehe, om han inte tycker att jag duger så får han väl skicka hem mig. jag klagar inte ;) men det verkade ju lösa sig ändå.

nu middag.

Inga kommentarer: