torsdag 3 februari 2011

after a hurricane...

comes a RAINBOW...

Imorse bar det än en gång iväg till matten... uff det tog verkligen emot. Men konstigt nog och hör och häpna, jag förstod vad som sas.. eller, jag förstod att jag inte behövde förstå för att det ska funka haha. Under lektionens gång hade jag en väldigt intressant sms-konversation med Linnea. Hon hade nämligen talat med hennes chef uppe i nordnorge. (ett jobb som jag sökte ibörjan på januari men inte fick) En ur arbetsstyrkan ska sluta i april och vem är det chefen söker upp? Jo mig :D Så han ställde ett x antal frågor till Linnea.. Herregud trodde knappt det var sant. När lektionen är slut hinner jag knappt utanför dörren så ringer han. Jiiiisssses!!! Snäll verkar han vara också :) Han talade om för mig att jag skulle fundera på detta till kvällens inbrott. Sagt och gjort, fast som jag nämnde för en månad sedan så såg jag mig redan där uppe för att sen dra till USA. Så ikväll har jag då mailat honom och tackat ja... När jag gick hem från skolan, genom uppsala så lär jag ha sett ut som ett psykfall. Ett leende som var så stort så det skulle kunna ha räckt för hela världen. Plus Burlesque-soundtracket i hörlurarna. Hade det inte varit så dääämn jäkla halkigt, så hade jag dansat whole way home :P
Senare under dagen besökte jag en organisation som förhoppningsvis kommer att hjälpa mig med lite av det förflutna. LG gjorde ett bra jobb, men tror inte riktigt de hade resurser för det. Men de hjälpte mig att få upp det till ytan iaf :) Det kändes lite halvt meningslöst att gå dit då jag hade sådan sprudlande energi i mig.. men wtf :P så jag fick ju dra heeeela ramsan igen från 12 oktober 1987 till dagens datum. Sedan frågade hon mig om hur det kändes att dra allt det här och se på min s.k "livslinje" Tja, sa jag.. Har gjort det ungefär 10-15 ggr tidigare så nu berör det mig inte. Men det kändes bra iallafall att ha gått dit, ska dit igen nästa vecka och börja i någon, grupp...

Kvällen har spenderats hos Johanna med sushi och film. mysigt :) Imorgon blir det äntligen sovmorgon, har endast 3 saker planerade, träffa sanna, iväg till arken zoo, skriva ut dokument som skall postas till förbannade akassan, köpa rutblock och en billig miniräknare.. okej det blev 4 :)

See ya see ya..


tänk vad mycket ljusare det helt plötsligt blev :)

Inga kommentarer: