måndag 20 september 2010

var är sverige påväg? jag är då ingen, stolt svensk.

jag har haft en galet sjukt kul helg i sthlm med morbror och bekanta. gjorde åt alla pengarna jag tog med mig ut utom 5 kr, bra gjort Kim :P

igår kväll satt vi och kikade på valvaka... sjukt är det. förhoppningsvis kommer SD inte få lika mkt makt i slutändan som vissa tror. många tror att SD kom in i regeringen pga den välfärden vi lever i idag. den är inte vacker. men så länge du är rik och frisk, så gör det absolut inget. men empati för de som redan ligger ner.

jag visste inte ens att jag var röd fram till några dagar sedan. jag förtids rösta rött för, ja, min släkt gör det. men de senaste dagarna har jag läst på mer och mer och känner att jag röstade rätt. jag skulle aldrig kunna stå på mig och erkänna att jag sparkar på de som redan ligger ner. aldrig. och nu har moderaterna blod på sina händer.. Dagarna för Annika i livet är nog räknade. tragiskt nog.
jag önskar även att jag inte var så insatt i politik som jag varit de sista dagarna. livet känns mycket lättare om jag kunde ignorera välfärden som Sverige "byggt" upp senaste 4 åren....

Anledningen till att Adolf Hitler kom till makten 1933 var dels för att han var en bra talare. hans parti hade existerat sedan 1928 eller något.. Landet var fortfarande i trasor efter 1a världskriget. Arbetslösheten var hög och många låg sjuka. Han ville lyfta upp landet till att stå på sina egna ben igen. Klart man röstar in ett parti som lovar jobb och bättre välfärd. det var hans huvudfråga. Saken med judar, var ytterst liten. Hade han börjat med att redogöra för tyskarna att det var judarna han ville ha bort, hade han inte kommit så långt. men han var smart. när han väl var invald, la han ut små hintar lite här och där och gjorde judarna syndabock för Tysklands undergång. allt var deras fel, de kostade pengar, de tog från de fattiga, de ökade brottsligheten...många bäckar små...

men vänta lite... det här låter lite som Jimmy Åkesson? idag är det år 2010... hur kommer Sverige att se ut om 11-12 år?

invandrare begår inte fler brott än vad svenskarna gör. de är endast överrepresenterade. Ett ex som gör det lättare att förstå vad det innebär: Vi har 100 svenskar, 50 av dem begår brott. Sedan har vi 10 invandrare, 7 av dem begår brott. Förstår ni var jag vill komma med detta? 50 är mer än 7. Dock är 50 % mindre än 70 % ...

det är tragiskt, det är det. och det står jag för. jag kan acceptera mycket, alla får tycka och tänka som de vill. Jag accepterar även mina moderat-vänner, även fast vi inte delar samma politik. Men, jag kommer då ALDRIG acceptera ett främlings fientligt parti.

Inga kommentarer: