onsdag 19 maj 2010

now i have to fight my own demons..

idag har det varit en vacker dag. och jag har mest bara njutit i all trädgårdsarbete. jag råkade nästan sova bort allt pga att jag sov till strax innan 11. kan lätt bli så om jag tar behovsmedicinen på kvällen.. då sover jag nästan i 12 timmar vilket jag gjorde idag.

jag har för första gången åkt åk-gräsklippare. och det var en konstig upplevelse :P lite läskigt dock. tyvärr orkade jag inte med heeela gräsmattan på flera hektar, men halva blev gjord. sen blev det grillat och det var enormt gott :) Plus att det blev grillad banan med choklad också :) efter lunch och fikat slutförde jag och Bella trallen utanför genom att olja in den. efter det blev det samtal med Sara och Sanna.

nu på kvällen har vi sett på film och Anna Anka :) efter detta program så måste jag nog säga att jag tycker Anna är en reko person. Sedan, vad hon tidigare har sagt och vad hon har för åsikter, det har jag lagt bakom mig och det har inget med mig att göra utan hon får stå för det hon tycker. vilket hon gör, och just därför diggar jag henne. för hon vågar verkligen vara sig själv och skiter fullkomligt i hur andra folk tar henne. och hon är benhård och tuff och låter inget komma i vägen för henne. därför diggar jag henne.

de första månaderna här var en semester, även fast det var tufft så var det inte lika tufft som efter jul.... och nu tror jag det kommer att bli en sådan period igen. mkt känslor. ibland önskar jag att jag kunde agera mina känslor utåt (inte bara på mig själv) jag vänder allt och inget inåt. det är väl kanske inte helt okej?
jag är rädd för vad som komma skall. jag är rädd för medicinerna. jag skulle vilja sluta med medicinerna när jag är färdig här. jag vill inte ta med de hem. för det är så lätt, att man slinker dit. slinker dit så det slutar med ambulans.
jag är rädd för mina känslor. rädd att ta upp att jag lyckats tryckt undan. men tar jag det inte nu, så kommer det att ligga. precis under ytan. så nästan som det ligger och pyr. jag vågar inte ens tänka på vad det har gjort för sår på mig. men jag vet att det är något. något jag har blundat för i 9 resp 7 år... försvarsmekanism.

Inga kommentarer: