tisdag 18 maj 2010

krav

mitt humör sjönk nyss till botten. pga mig själv. imorgon ska jag träffa Sanna och Sara och diskutera mina sista 4 månader här på Lenagården. vi ska prata om vad är det egentligen som vi behöver lägga krut på dessa 4 månader så jag får ut av tiden så mkt som möjligt. även diskutera medicinerna, att jag eventuellt skall börja hantera det själv. och antagligen, diskutera varför det blev som det blev i fredags.
och jag får lite panik. för, jag vet inte... jag har ingen aning. hopplös känner jag mig. gråtfärdig. press. för jag vet inte vad man skall lägga krut på. allt egentligen. och det känns nästan som jag börja falla tillbaka i de gamla vanorna : Andra behöver mer hjälp än vad jag behöver. jag vill inte vara i vägen.

och jag är rädd att ta upp gammal skit som jag så lätt har pressat undan. försvarsmekanism. men det är kanske det jag måste göra? och vad kommer att ske då?

nu är alla i personalen upptagna. vad gör man då?


21.00
idag har jag försökt fokuserat på mina armband. när det blir kaos i min själ brukar det oftast hjälpa med att göra armband. men det var näst intill på bristningsgräns så stod Sara vid dörren. efter det samtalet var det ungefär som att vända på en hand så var jag på benen igen... men när mörkret faller in blir det en aningen tuffare. igen.

händelser idag:
* Fyrishov
* lunch
* armband
* irländsk julafton
* hemuppgifter
* midda
* armband
* kvällsfika med tv

Inga kommentarer: