onsdag 31 mars 2010

babystep

jag och Sara spånade lite på saker och ting som jag har lärt mig under tiden här. och till min förvåning så var det mer än vad jag trodde. visst det kommer de gånger då det inte går så bra och de gånger jag verkligen inte har något förnuft allt. men det finns de små sakerna som funkar. och jag borde ge mig själv beröm när det går vägen. hade en kurator en gång i tiden som sa att jag borde lära mig att ge mig själv beröm då och då. och att jag inte borde ha så höga krav utan ta det lilla lilla till mig.
som en sak i fredags, det var en skitdag, men jag gick till praktiken. jag klarade inte hela, men jag gick dit. och det ger jag mig en klapp på axeln. Sedan hade Bella fixat heliumballonger. vilket gjorde mig jätteglad. över ett sådan liten gest...
jag har även börjat lära mig att ta avstånd och inte lägga på mig ett sådant stort ansvar för allt och alla. som jag har gjort så länge jag kan minnas..

Så sådana saker funkar.. sedan är det det impulsiva jag fortarande har svårt med..

Sanna: Jättebra Kim, du kan ju stå emot
Kim: Ja ibland ja..
Sanna: OCH, det funkade, eller hur?

Inga kommentarer: