lördag 23 april 2011

min lediga lördag...

natten till igår hade jag en sådan underlig dröm. drömde att det kom elaka män och slog ner min far för att sedan hoppa på mig. jag ringde SilverSara och bad henne hjälpa mig, men hon tyckte bara jag störde henne, att det verkligen inte var ok och vi var tvungna att ha ett möte om att såhär får det inte fortsätta... jag var så arg på henne när jag vaknade då hon alltid har sagt att jag får höra av mig om det är något.... sen så gick ju det över till att jag upptäckte att jag saknar henne så sjukt mkt... har nästintill bott i hennes tröja de senaste dagarna :) men 23e maj, då jäklar :)



igår städade jag och jesper jämte varann och snacka om att det gick fort... vi tog dock en kaffe-rökpaus mellan varje stuga för att tiden skulle gå... runt 12 kom Sivert och sa att vi skulle få fri när vi var klara. Yey, men samtidigt, jahapp..... mindre timmar och mer ledighet.. jag och linnea följde då med honom cecilia och två andra på en tur på berget... de skulle till nån klippa och slå iväg lite golfbollar... när vi kom upp tappade jag nästintill andan. Finns nog inga ord för hur vackert det var plus blå himmel och sol..... då levde jag i nuet.




under eftermiddagen gjordes det inte många knop, tittade lite på criminal minds, pratade med älskade på telefon... runt 21 drog jag och jesper till hotellet för ett par öl... jag hade plan på att gå hem vid 23, men när jag gick på toan innan jag skulle dra mig så passade Natalie på att köpa in en till öl till mig för att få mig att stanna kvar.. jag ville verkligen bara hem då batteriet på tlfn höll på att dö ut och saknade linda så enormt. Natalie sa att jag kunde få ringa och messa hur mkt jag ville från hennes telefon, men valde att ta ölen och sen gick jag hem... pratade med fina i 2,5 timmar... tiden bara rann iväg. utbytte så många tankar, meningar, principer och funderingar och när de stunderna kommer älskar jag den människan mer för varje gång... när vi la på var kl ca halv 4 och solen höll på att gå upp... så vackert.

jag har nu precis kommit hem från gymmet och skall snart ta mig en tur till berget och njuta av min lediga dag....

Inga kommentarer: