torsdag 21 april 2011

i dont believe in soulmates

... but I met you and all that changed
I had a taste and you're still sitting on the tip of my tongue


ja då är man på sitt 501e inlägg... har ca 700 på min gamla blogg, så det tar sig :)

idag har jag jobbat själv, dukade fram frukost för endast 1 person (då två redan hade varit på plats) så det är en lugn tid nu under påsken. rätt drygt må jag säga... började sen städa, tvätta och slänga sopor.. i 8 timmar. Å så kul.
Lyssnade dock på musik från telefonen hela tiden så det gick lite lättare... har visst massa musik jag inte ens kommer ihåg att jag har lagt in.

ringde en snabbis till Hanna imorse också. tyckte det var på tiden att ge ifrån mig ett livstecken (med tanke på att varken hon eller bella är inne på fb så värst mkt)Saknar dom så enormt mkt... saknar all fix och trix och idéer jag och bella hade för oss. saknar alla djupa invecklade funderingar och diskussioner jag och hanna hade på rökbänken... hmmm... life's goes on..

Hehe förut hörde jag en väldigt välbekant låt på norske radion. kunde inte riktigt sätta fingret på vad det var men kände igen melodin så jag stod kvar och lyssnade, tills refrängen dök upp. tur att jag var ensam för vek mig nästan av skratt :) Vår/sommaren 2008 när jag bodde med Sunna och Laila introducerade de mig med massa norska låtar och berättelser. Däribland Tore Tang. Så jäkla tråkig och meningslös låt. men har roliga minnen utifrån den, därav all skratt i min ensamhet :)

Om du lämnade mig nu med Lasse-pojken dök upp i telefonen förut. den har varit helt ok tidigare men, den blev liksom lite verkligare när man har någon att dela sitt liv med. texten finns här nedan men jag ändrade lite på den :) satte in INTE på vissa ställen ;)


jag skulle inte låta blicken möta andra ögon
i en främmande stad
jag skulle inte ha bråttom
med att träffa nån ny
jag skulle inte andas i det tomrum som blev över
om du lämnade mig nu


jag skulle inte sitta på ett tåg mot Paris
och låta Stockholm va
jag skulle inte få den tiden över för mig själv
som jag sagt att jag vill ha
jag skulle inte unna mig att drömma
om en främling
lika tillitsfull som du
jag skulle inte pröva mina läppar mot nån annan
om du lämnade mig nu


jag skulle inte kunna leva utan den där blicken
som får mig ur balans


det skulle bli för tomt om ingen fanns där
som värmde mig i natten
jag skulle aldrig ha tålamod nog
att bli förstådd
ingen känner mig
så väl som du
jag skulle fastna i min ensamhet
om du lämnade mig nu



.... jag vill uppleva stockholmssommaren, nu...

Inga kommentarer: