måndag 4 april 2011

future

ligger framför mina fötter.

igår kväll pratade jag och Linda lite om resor till alla världens hörn. jag måste verkligen spara pengar för Rosa Bussarna låter ju helt otroligt fantastiskt! Eftersom min USA resa kommer att bli lite annorlunda än planerad så kommer det inte gå åt så mkt pengar. STA har ju egna backpackingsresor och har siktat in mig på en som är under 22-25 dagar från öst till väst för 16 000 (ca 12 september till ca 5 oktober) Så istället för att ha 40 000 som jag hade tänkt, kanske det räcker med max 30 000? å de pengarna får ja ju på 1,5 lön. det borde gå... Den resa jag nu har siktat in mig på, inkluderar verkligen de platser, städer och aktiviteter som jag helst vill uppleva, så uppleva min american dream kommer jag att få göra oavsett.
sen när jag kommer hem från landet ingenstans dyker ju nästa problem upp. var skall jag bo? jag borde kunna få lägenhet i skitna Gottsunda då jag har stått ett tag i bostadskön. det är ju bättre än inget. Om inte min lilla IBFare har flyttat, så kanske man kan få hyra in sig igen? eller vad säger du? ;) hehe
finns iaf inte på världskartan att jag flyttar till värmland/dalsland endast för att få tak under huvudet. mitt liv är ju på östkusten. Uppsala och Stockholm är mitt hem. så är det bara. min älskade finns ju där med <3

Jag trodde det skulle vara regn hela veckan här enligt yr.no. Men idag när jag steg upp vid 11 är det ju världens sol och all snö är borta. någon enstaka snö på toppen av berget, men det gör ju inget. så nu äntligen är det vår även här :D

ikväll skall jag jobba själv. ehm kommer inte ihåg en enda pryl som vi gjorde i lördags, men det ger väl med sig. linnea erbjöd sig även att komma vid stängning för att se till att allt går bra.

nä nu blir det duschen!

Inga kommentarer: