torsdag 14 april 2011

försmak av sommaren

tror jag i fortsättningen skall gå runt med block och penna när jag strosar runt och städar i min ensamhet. får fram så kloka saker ibland :) vilken försvinner lika fort igen.

igår kväll pratade jag med älskade i ca 4 timmar på skype, strax innan midnatt började vi runda av för att säga godnatt men innan vi kom så långt, blev det strömavbrott. helt svart. total jävla mörker. jahapp. försöker ringa hotellet då linnea jobbade, så klart man inte kom fram. internet dog. pucko, klart Kim internet dör om strömmen försvinner. ringer linda. kommer inte fram. suck. hade jag pratat med en vän hade det inte varit nån större fara, vi var ju påväg att lägga på... men jag måste kunna säga godnatt till min vackra tjej. annars går det inte.. tillsist kom hon fram på min telefon. tur va väl de för jag var tvungen att gå ner och hämta tändare för att kunna tända några ljus hos mig. ehm, sådär enormt skraj är jag inte för mörker, men när man är totaly ensam i ett stooort gammalt hus på en ö vars resterande ström också dött -då blir man lite skakig i nerverna. tur jag hade Linda på luren :) Vi la på vid halv 2 och precis då dök Linnea upp med sällskap av Cecilia eftersom Linnea är RÄTT mörkrädd, konstant haha. Så det blev en väldigt seeeen natt igår... som sedan resulterade i att jag somnade ifrån allt vad alarm och snoosing kallas.. 7.45 såg jag dagens ljus, PANIK. Började kl 8.00.. blev ingen dushing för mig inte :) Städade, bäddade, bytte handdukar fram till 13 då Sivert frågar ifall jag vill hjälpa till i restaurangen. Klart jag ville de. Det jag inte visste var att jag fick stå i disken 3,5 timme... aja.. Sen åkte jag på dubbelpass idag igen... men det blir pengar.

med tanke på "Lundkommardagen" idag så är det hemskt mkt att göra, hela tiden. ingen ro ingen vila. men det är skönt. för då tänker man inte så mkt, man bara gör. och att det i dag har gått chop chop chop i 400 knop, så får jag en känning av att så här kommer sommaren att se ut :) MYCKET ÖVERTID med andre ord




så länge vi båda andas

Inga kommentarer: