onsdag 20 april 2011

det går över

som så mkt annat.

igår mötte vi upp den nya tjejen Natalie som sagt. Väldigt trevlig, helt ok och mkt energi. det behövs. känns dock lite knivigt att både linnea jesper och natalie har varit på denna ön tidigare, jag är ju ganska ny... så man blir lite lost när de pratar gamla minnen och om människor jag inte har en ANING om vilka de är... en liten fundering jag även har, verkar som man måste supa skallen av sig varje vecka för att kunna "platsa" här... not my bottle of ketchup.

när jag senare kastade in handduken och lämnade dem tappade jag nog all ork och lust som fanns inom mig. känslor och funderingar blossade upp som ett brev på posten. Älskade ringde mig när jag hade bäddat ner mig, så jag hade någon jag kunde bolla mina hjärnspöken med. Jag vet egentligen hur jag skall agera och tänka, men jag måste först å främst få ur mig känslorna innan jag kan agera förnuftigt. Och då fanns hon där, i telefon, så långt borta men ändå så nära.

Upp igen 7.15. Imorse snoozade jag inte då jag tittade ut genom fönstret på en blå himmel. Drog borsten genom håret och bortade tänderna och iväg till jobbet. fåglarna kvittrade och havet låg spegelblankt. bra start på dagen. sa till mig själv under natten att det får bli en bättre dag imorgon, vilket det blev :) Eftersom chefen inte var på plats förrän strax innan 10, valde jag att prata med min fina från halv 8 till 9 (sen dog mitt batteri) Fick gjort 7 rum, tvättade och vek handdukar och damsög korridoren. idag har det blivit en hel del pauser pga det fina vädret.. Vi satt ute en halvtimme runt 11 tiden och bara njöt av lugnet och solen. Sedan var det möte kl 14 för att planera lite löst om sommaren och framtiden.
Nu har jag iaf tagit mig i kragen och vågat nämna att jag ev vill åka härifrån 30 juli. inte helt omöjligt sa han men vi skulle kolla på det närmare juli. om Linda ändå inte får semester under priden så spelar det inte så stor roll...jag vill självklart hem till henne, det är inte det... men har vi klarat av den djävulsk långa sommaren, så tror jag nog vi klarar 15 dagar till :)

Ikväll blev jag hembjuden till Sivert och Cecilia på middag. Jesper skall iväg men jag känner att jag stannar hemma... orkar inte med att det blir samma som igår...

vaad nu..... duschen kanske :)

Inga kommentarer: