lördag 16 oktober 2010

nu gäller det...

... att blicka framåt...

hallå visste ni att jag har hela livet framför mig? att jag kan faktiskt göra precis vad jag vill, vad jag känner för, när jag känner för det? jag har verkligen INGA begränsningar.

ikväll tror jag att det är en sån där kväll då jag känner mig lugn. än så länge.

jag har nu blivit sugen på volontärarbete... och ibland kanske man måste börja i små steg... så jag har idag skickat iväg en ansökan om att hjälpa flyktingbarn/ungdomar med läxläsning här i stan.. 2-4 timmar i veckan.. vet inte vad jag tycker om det, men va fasen. varför inte testa på? antingen kommer jag tycka att det är skittufft, eller så kanske jag kommer tycka att det är askul... om jag trivs med det, skall jag nog sikta större nästa år... Mocambique here I come...

jag hade ju tänkt plugga nångång, jag hade faktiskt tänkt flytta till sthlm nångång. men enligt min fysiska hälsa så hade jag inte planerat att dö any time soon :P

----
jobbet gick väl sådär idag... men jag överlevde... har nog fått årets mest obehagliga förklaring av en kund idag: Hej, jag söker ett sånt där hej-jag-är-alkoholist-och-jag-slår-min-fru-linne... Eee, vad svarar man på det liksom? jisses...

2 kommentarer:

bella sa...

jag vill också volontärarbeta så säg gärna till om du hittar nåt,,,,

bella sa...

jag vill också volontärarbeta så säg gärna till om du hittar nåt,,,,