söndag 9 maj 2010

OJ

.. va längesen... och hur skall jag komma ihåg vad vi gjorde i fredags?

FREDAG
varje fredag vaknar jag med smått ångest. inte för jobbet för där trivs jag. utan, för att välja kläder. välja kläder som jag trivs i. för de är inte varje fredag jag trivs i kläderna jag går i till jobbet...(det var ett plus på mitt riktiga jobb, dit kunde man komma i pyjamas utan att någon reagerade) jag behöver en nyyyy garderob! Mina kläder är för små!
Så min ork, energi och entusiasm i fredags var som bortblåst... jag smed mer eller mindre planer vad som komma skulle när jag kom hem... men när jag kom hem blev jag satt i tfln med SJ och Alecta. sedan var det midda och sedan åkte jag, bella å rebecka till Storvreta... Efter det gick vi på fotboll då Jessicas son spelade. Det är en viss charm att vara på fotboll och lite halvkast väder.. Och jag gillar det....
Så hela den här uppskjut-grejen funkade så klockrent som den bara kunde...

+ skjutit upp

LÖRDAG
Vaknade vid 11.30.. Underbart att få sova ut och vakna till inga måsten :) Och vad gjorde vi efter lunch? Hmm... don't remember.
Men, på kvällen drog Jag Kim Rebecka och Bella på bio. Terror på elm street.... bättre film finns. och de gamla filmerna är miljoner gånger så bättre än den nya.. så det var verkligen inte värt pengarna.
när vi väntade på de som hade gått på teater så följde vi med Tony in till ett ställe där de dansade Lindiehop...Det blev ett par skratt och leenden där. det såg oerhört kul ut :)
natten erbjöd sedan på den gamla versionen av Elm Street. Både jag och Kim kunde konstatera det nämnda: de gamla filmerna är miljoner gånger bättre än den nya.

+sovit ut

SÖNDAG
Idag sov jag till 11... och det har varit en tämlig långtråkig dag. Promenad, kortspel, terror på elm street 2, vertical limit... tja... är det söndag så är det...

+

Inga kommentarer: