onsdag 12 maj 2010

Äntligen

..fixat pass.. tog bara drygt 3 månader innan jag tog tummen ur :)

Mötet som sagt igår gick som på räls. Underbara socialkontoret i bengan :) Jag har nog haft enorm tur med både försäkringskassan och socialen. För jag hör nästan var och varann dag om alla skräckhistorier som handlar om dessa myndigheter.
Så jaga bugar och bockar för att jag fick stanna till 1a september. så nu är det bara tuta och köra :)

En mindre bra sak. Jag kan verkligen inte ljuga. Och den här gången kändes det som att jag var tvungen. men jag gjorde det inte... är så extrem ambivalent i den här saken så jag vet inte riktigt vad jag skall göra... paniken

11 maj
Jag älskar synen av Stockholm. Solen skiner och det är klarblå himmel när jag kommer in med tåget. Synen av hamnen vid Gamla Stan. Globen. Slussen. Fristad. Söndermarken. Minnen. Minnen av när jag gick på den bron vid Globen. Eller mitt nattliga besök på vandrarhems-båten vid Gamla Stan. Anonym. Det är vad jag är i Stockholm. Älskar det. Nästa stopp. Sista station, Stockholm. Fri. Lättnad. Fri som en fågel. En i mängden. Med dunkande musik i mina öron. Barn drar i sina mammor. Stressade mammor drar i sina barn. En bankman pratar i sitt headset och småspringer. Dunkande musik i mina öron. Emo-tjejer med hål i sina jeans sitter på den smutsiga marken och iaktar. Kanske iaktar de som jag? Vad ser de? När det iaktar mig. En i mängden. En i mängden, som pensionärerna som stressar fram utan större resultat.
Och vi alla skiljs åt i samma sekund som vi alla iaktar varann.

Inga kommentarer: