måndag 22 februari 2010

vet knappt vad som är upp eller ner..

.....

gick verkligen in i väggen i söndags. det bara brast och det var inget speciellt. Sara (min kontaktperson) smällde mig lite på fingrarna, över en liten liten liten pyttegrej... men allt hade tidigare bara gått emot mig den dagen. jag var så enormt trött på tillvaron här. jag ville ut härifrån och skaffa mig ett meningsfullt liv. när jag tog studenten så hade jag inte planerat att mitt liv skulle se ut så här... det gör nästan lite ont i mig när jag får höra alla vägar mina klasskamrater tar... dom vågar, dom testar, dom tar chansen när de kommer... i lördags kväll fick jag höra att en nära vän från gymnasiet ska bila från San Fransisco till östkusten 14e juni... det vill jag med göra...
Så, det blev bara alldeles för mkt. Jag ville verkligen bort. Nästan så där mycket bort att jag ville dö... Sara såg att det drogs ner en rullgardin så när hon hade käkat klart kom hon in till mig. och tröstade mig. men jag fick verkligen inte slut på tårarna. det bara rann. Sara är en underbar människa. Jag är verkligen inte rädd att säga exakt hur jag tänker till henne. Att undanhålla saker hämmar mig bara och jag kommer då absolut inte bli "frisk" om jag ska vara tyst om hur det EGENTLIGEN är..
Så hon fick mig på benen och lugnande ner mig en gnutta... Och då var det bara att sätta sig i bussen påväg till loppisen i Fyrispark. Kom hem med två böcker och en film.

Idag har jag även varit på "praktik intervju" på en klädbutik (kan ej säga vilken pga reklam hehe) Och gissa vad.. Jag fick det :) Whieee, två dagar i veckan, torsdagar och fredagar... Så underbart... känner att jag behöver en "frisk" miljö att hänga i... inte för att jag klagar på denna, absolut inte!!!! men, jag vill inte bli förslappad...

Jag och Bella var ute förut efter musiken och lekte i snön. Nedanför här så finns det en stoooor öppen äng.. Nu är den snötäckt och orörd :) Så vi drog på oss alla kläder vi hade och gick ut.. Gjorde kullerbytta nerför slänten och gick i mer än en halvmeter (upp till knäna plus lite till) snö långt långt långt... Vi la oss sen ner och njöt av den blåa himlen och solen... Ska iväg imorgon också för ta kort.. Så får jag visa er hur sagolikt vackert det är :D
Så länge det är blå himmel och sol så tycker jag snön är vacker. avkopplande. men jag lider verkligen med all trafikkaos som råder i Svea Rike just nu... men ska vi verkligen klaga så mkt? Det kunde vara värre :D

Inga kommentarer: