måndag 16 november 2009

Stop. Rewind. Erase. Play

det går inte att lära en gammal hund att sitta.


ordspråket har fått en helt annan betydelse för mig. har man gjort på ett sätt de senaste 10 åren, hur lätt är det att ändra på det? Försöka knäppa med fingrarna går ju, men fungerar det?

vem säger att man är sjuk? Vad tyder på att man är sjuk? Jag? Läkare? Personal? Vänner? Media? jag vet inte. men man kan ju alltid ignorera sitt inre och köra sitt race ändå? och låtsas som inget? men hur blir det då, senare?


I'm not dead just floating
I'm not scared just changing



Jag trivs, men jag vill inte vara här resten av mitt liv. Det är ingen dans på rosor att vara här. jag kan förstå att många tror det, med tanke på hur jag berättar om saker och ting här. klart jag talar om allt det bästa. för allt det negativa kan jag ta med personal. så slipper mina närmsta oroa sig.
det är ingen lätt match att jobba med sig själv, 5 dagar i veckan, 12 timmar i streck. Det är faktiskt tuffare än vad jag trodde. Man upptäcker tillslut att man har mer problem än vad man trodde -då, blir det tufft. Ju mer jag gräver i mig själv, desto djupare gräver jag min egen grav känns det som. Men det kanske är det som är meningen? Saker och ting måste komma upp till ytan för att man ska kunna laga mig på djupet?

Jag är en ganska stressad och rastlös människa. Och tidigare ville jag att det skulle ordnas NU. Men har nyss börjat accepterat att det tar TID...

What doesnt kill you, make you stronger.

varför är saker och ting jobbigare för en annan, medan en annan person kan tycka att det är busenkelt. så var går då den där gränsen "make you stronger" starkare än vem...?

Jag pratade med en personal inatt. Jessica. Helt underbar härlig och go. Jag har tänkt de senare åren, försvinner jag så lär de andra att leva med det. Jag fick det förklarat och slängt i ansiktet direkt jag uttalade mig om det. Man lär sig inte, varje dag är en plåga sa Jessica. Hur, hur orkar hon? Två barn t.o.m? Det gav mig en funderare iallafall...

när man är på en flygplats eller tågstation, så finns det massa skyltar och pilar om var man ska gå, för att kunna hitta rätt. men var är mina pilar och skyltar? De som ska visa vägen i mitt liv, så att jag kan hitta rätt. För just nu är jag ganska vilsen.


Inga kommentarer: